In het kort

De Gelukkige Gemeente initieert laagdrempelige online workshops over een breed spectrum aan onderwerpen. De onderwerpen gaan over thema’s die een rol spelen bij de uitvoering van omgevingsvisies. De toepassing van Sustainable Development Goals maken daar ook deel vanuit.

De workshops worden online via Teams gehouden. Meld je tijdig aan want er zijn een gelimiteerd aantal deelnemers mogelijk.

Deelname is gratis.

Deze workshop is voor

Beleidsambtenaren en kwartiermakers die werken met of aan de invoering van SDG’s in hun gemeente en wethouders met duurzaamheid in hun portefeuille.

Liever een besloten incompany workshop of training over een specifiek (SDG) onderwerp? Mail ons over de mogelijkheden.

Leerdoelen

• Het enthousiasmeren van inwoners (op wijkniveau) over de SDG’s.
  • Hoe je als gemeente de stap maakt van initiator van SDG-projecten naar facilitator van dergelijke projecten door inwoners te activeren.

Wat mag je verwachten

Tijdens de workshop ervaren de deelnemers direct het effect van de theorie door mee te doen aan de opdrachten. Ze verlaten de workshop geïnspireerd en met praktische tips om zelf mee aan de slag te gaan.

Wat levert het op

Inzicht in en nieuwe ideeën over hoe je inwoners op wijkniveau kan enthousiasmeren en activeren over de SDG’s.

Wat is verrassend

Door de combinatie van theorie en opdrachten gaat de inhoud echt leven. Er is ruimte voor de deelnemers om eigen ervaringen te delen, waardoor de deelnemers van elkaar kunnen leren en iedere workshop weer anders is van inhoud en dynamiek. Daardoor zijn de oplossingsrichtingen onverwacht en innoverend.

De workshop in stappen

1. Introductie en voorstellen deelnemers
  2. Enthousiasmeren van inwoners op wijkniveau over de SDG’s
  3. Van initiëren naar faciliteren: hoe kunnen inwoners geactiveerd worden zelf ideeën aan te dragen.
  4. Wat nemen de deelnemers mee uit deze workshop en afronding.

Beschikbare data

De volgende gratis online workshop vindt plaats op donderdag 13 april om 10.00u.

Ben je deze keer niet in de gelegenheid de workshop te volgen? Hou de website in de gaten, de workshop wordt regelmatig aangeboden.

Aanmeldenvoor educatie

Boek de door jou geselecteerde training. Wij nemen binnen
twee werkdagen contact met je op om de boeking te bevestigen.

Boek hier je workshop

Naam
Telefoonnummer
Invalid phonenumber!
E-mailadres
Opmerking
  • - selecteer een optie -
  • Cursus | GRATIS online workshop SDG’s in de wijk
- selecteer een optie -

info@degelukkigegemeente.nl

Wij zijn trotse partner van

In het kort

Deelname is gratis.

Deze workshop is voor

Leerdoelen

• Het enthousiasmeren van inwoners (op wijkniveau) over de SDG’s.

Wat mag je verwachten

Wat levert het op

Wat is verrassend

De workshop in stappen

1. Introductie en voorstellen deelnemers
  2. Enthousiasmeren van inwoners op wijkniveau over de SDG’s
  4. Wat nemen de deelnemers mee uit deze workshop en afronding.

Beschikbare data

voor educatie

Boek de door jou geselecteerde training. Wij nemen binnen
twee werkdagen contact met je op om de boeking te bevestigen.

Boek hier je workshop

Naam